UA-55725853-1

20 de feb. de 2015

Non estou namorado...

Coido que esta vai ser a primeira vez que escriba unha entrada falando do escrito de outra persoa no seu propio blog, pero o certo é que o que escrebe esta rapaza pontevedresa está moi ben. O blog chámase "El Rincón de Floricienta". Gústanme moito as súas entradas... Xa me gustou fai tempo cando escribiu aquelo de "La mala costumbre", e agora deixoume abraiado con esta outra: "Me enamoré de verdad cuando dejé de estar enamorada". Non quero falar da entrada: para iso é máis sinxelo que entredes e a leades... tan só quero por unha frase que me encanta e da que vou tomar a liberdade de, un, traducila ao galego, e dous, collela prestada:

Non estou namorada de ti.
Pero agardo que che valga que te ame.

Carta a Edu

Fai tres meses coñecín a unha persoa moi especial. Coñecín a Paula Xirasola e como consecuencia coñecín ao seu marido. Chisco. Foi un día 11 de decembro. Non podería esquecelo. Logo pasou un mes enteiro, pasou o curso de Escritura Creativa onde coñecín a a outras persoas marabillosas e chegou o día 11 de xaneiro… e entón apareceu Cassiopeia, outra persoa especial, outra persoa xenial. Xusto nesas datas, un día antes, Xirasola mandoume un reto moi fermoso… contar porque escribo, porque me encanta escribir.

E agora, a piques de facer un mes que coñezo a Cassiopeia, vai esta muller que é como unha constelación imparable de pensamentos e actividades, e mándame tamén ela un reto incrible… di ela que non lle gusta o relato "Carta ao idiota que está dentro do teu corpo”, que ese serviu para desafogarme e como vía de escape nun momento malo, pero que non lle gustou. Parafraseándoa, claro… ela o entenderá.

Que, e sigo a parafraseala, ela sostén, que agora que estou mellor, debería escribir o novo Edu, ese que está fachendoso de adelgazar e está ledo, para aumentar a súa propia autoestima e reforzala.

Pois acepto o reto… Cassio… velaí vai unha nova carta, para min mesmo.

Mira Edu, a vida é, ás veces, como un pequeno verme, que fai un casulo e sae convertido en bolboreta. Esas metamorfoses poden ser grandiosas e outras mínimas, case imperceptibles, pero sempre, sempre, é bo sufrilas. O malo é ser toda a vida un verme, non decatarse de que é necesario avanzar. A túa foi, a lo menos ao teu propio nivel, importante e dura. Longa. Ben sabes o que che custou.

Un día ese verme que ti eras teceu un casulo con fío de arame, no máis duro dos tecelás, no da dor absoluta e abafante, no da desesperación, un proceso longo, tres meses nos que, ás veces, pensaba que non ía dar terminado nunca, pero ao fin, daquel noxento espazo minúsculo saíu unha bolboreta: un mozo rexuvenecido, un home que era o mesmo pero distinto e que deu pechado, non era sen tempo, esa porta pola que entraba na súa vida unha marea de lodo e lixo que o único que facía era escurecer os seus ollos e o seu entendemento. E sabes que? as forzas para pechar esa porta saíron del mesmo, aínda que ben certo é que recibiu a axuda de moita xente. Agradecido terás que estar, porque ese home es ti.

Agora, a piques de facer un mes que coñeces a Cassio, podes mirar para atrás, podes ollar os días pasados. Ves que durante corenta anos fuches un verme? Se miras un pouco máis adiante, ves alá ao fondo o casulo baleiro, ese casulo feito de tristezas, aburrimentos, desesperacións e obsesións. Ves como del saen alegría, vitalidade, felicidade, seguridade. Mírate no espello da túa alma: o Edu de agora é unha fermosa bolboreta, non ten nada que ver... notas a diferencia? goza co tempo só na casa, non se preocupa chamando á xente para ter compaña, nin rompendo a cachola con pensamentos inútiles. Quérese máis? SI, quérese moito. Aceptou que ten unha vida boa e por fin non necesita comparala cas vidas dos demais… para que? Non é necesario: ese Edu que saíu do casulo, con terrible esforzo de parto, sábese grande, hábil en moitas cousas... un soñador, un romántico, un artista, un home fermoso e intelixente.

Ves como quere vivir a súa vida, ser fiel a si mesmo? Xa sabe que agora a xente vaille responder sen ter que buscala, sen medo, como Xirasola ou Aurora, como Ton ou Sara. E mira Cassiopeia… ou Edu… canto menos se preocupa máis logra… Por fin o que pensa encaixa á perfección co que é, un home marabilloso cunhas xigantescas e fermosas as cas que voar sen medo. E si, sábese coñecedor desa parte escura, esa parte que depende dos demais, que busca sempre a atención e a aceptación dos outros, pero xa non lle importa, porque o único que importa é o presente, admirarse a si mesmo, amar e querer á xente ca que comparte a súa propia vida, a ser o mellor compañeiro e amigo posible.

Ese Edu es ti. Son eu, e é o Edu que eu quero ser, que son…

12 de feb. de 2015

Sostiene Pereira

Quixera falar dun dos últimos libros que lin para recuperar a sección de crítica literaria do meu blog. “Sostiene Pereira”, de Antonio Tabucchi, é un libro incrible. Para min particularmente, sosteño, un descubrimento marabilloso.

Creo que a primeira peculiaridade que me chamou a atención foi que estivese escrito en segunda persoa. O escritor, ou a lo menos a persoa que conta a historia faino en segunda persoa, sempre comezando ou rematando anacos dela co “Sostiene Pereira”, como para remarcar claramente que non é unha historia propia, que é algo que alguén está a transcribir, algo que está a ser contado ao oído. Esa foi a primeira impresión que recibín, que o escritor recibiu o encargo de por por escrito a historia de Pereira, pero que non quere involucrarse nela, que lava as mans, que non é cousa súa. Como cando alguén cita unha opinión allea pero contraria.

Eu non entendía moi ben esa manía de distanciarse dunha historia que por outro lado tiña a impresión, polo menos ao principio, que era un tanto monótona, sosa, apagada. Total, non era máis que a historia dun editor mediocre no medio dunha época triste da historia de Portugal. Un home monótono, apegado aos seus costumes e que vivía parapetado detrás de pequenas manías diarias e que non quería nin verse envolto nin abrir os ollos a esa realidade, que trataba de vivir a toda costa como sempre… cos mesmos hábitos de sempre. De feito, fascinoume ese xeito que ten o escritor de transmitir esa vida insípida do editor.

Pero de súpeto marcha a tomar os baños e os deixa polo medio… e empeza a involucrarse con persoas cas que alguén como el non debería involucrarse, o rapaz e a súa moza, o doutor, a facer cousas extraordinarias como ese baño inesperado en Cascais, a preocuparse pola súa saúde. El que é alguén, repito, insípido, que vive aferrado ao pasado e á foto da súa muller…

Pouco a pouco o libro vai collendo ritmo, pouco a pouco… e pouco a pouco vou entendendo porque o distanciamento do escritor. O propio escritor é un personaxe máis, un que non imos coñecer, pero que tamén ten a súa propia opinión: non quero opoñerme ao réxime ditatorial, non estou en contra del, tan só son unha canle para contar unha historia… e o que pase nela, o que faga o señor Pereira ou o que opine, non ten que ver comigo… que son fiel ao réxime.

E este distanciamento só serve a un obxectivo: mostrar aínda de xeito máis brutal o cambio que sofre o Sr. Pereira ao longo do libro, que pasa de ser un señor gris a ser un revolucionario, ao seu xeito, máis. E por iso me fascina este libro, porque pouco a pouco, como collendo velocidade sen decatarte, vaste identificando con Pereira e sentindo o seu espertar.

Non quero estenderme máis… non vou marcar ningunha frase en especial… quizais cando se baña na praia ou cando por fin conecta con Monteiro Rosi antes da malleira que lles dan a ambos e que leva á morte do rapaz. Ou xusto a parte posterior, cando entendes perfectamente a rabia que sinte o Sr. Pereira e que lle leva a facer o que fai. Destacaría tamén como describe a sociedade portuguesa da época, como vai soltando pinceladas sen querer: é como un gran lenzo con miles de detalles pequeniños pero que se perciben moi ben, no que destaca a figura central que é Pereira, porque o resto dos personaxes tan só están perfilados e no que tamén sae, reflexado como nas Meninas, o pintor.


Sostiene Pereira
Antonio Tabucchi
Título original: Sostiene Pereira
Editorial: Anagrama
ED. LIMITADA NAVIDAD 2013
Nº de páginas: 182 págs
Encuadernación: Tapa dura
ISBN: 9788433961280

2 de feb. de 2015

Voz

A voz que se escoita do outro lado do auricular é profunda, poderosa, de barítono.

Non podo ollalo pero imaxino a un home alto, moreno, de peito ancho. Se cadra ten uns ollos inquisitivos, intelixentes, deses ollos que se moven para todos lados, que o perciben todo, que non perden detalle.

Penso que teñen que ser uns ollos escuros, marróns ou negros, tanto ten, pero azuis non, nin verdes, porque o imaxino cunhas faccións agradables pero non fermosas: hai algo na súa voz, esa seguridade que ten, que me fai pensar en alguén acostumado a agradar por como é, non só polo seu aspecto. Por iso, estou convencida, non ten uns ollos fermosos ollos azuis ou verdes. De seguro que os ten marróns, ou negros, apaixonados, interesantes.

Ten barba. Esa voz tan potente, tan viril, é de alguén que ten barba. Pelo curto, negro e unha barba mesta. Encántame pasar os dedos polas barbas mestas. Non sei, teño a certeza de que ten que ser alguén acostumado a mandar, como un capitán de navío, ou un policía. Alto, forte, moreno… ah, que mágoa… xa colgou.

10 de xan. de 2015

Por que escribo...

Retoume un xirasol, unha desas fermosas flores altas, grandes e amárelas, desas que teñen fachenda porque atrévense a mirar directamente ao sol, sen medo a queimar os seus ollos, nin a perder as súas plumas e caer, con mortal necesidade, ao mar. Ben, en realidade retoume unha Xirasola, e retoume a dicir porque escribo, porque teño esa teima polo papel, a tinta, os bolis, os teclados, por entintar os meus pensamentos, por crear cousas, historias, mundos que só existen na miña cachola… e eu, sabendo que ela non é Violante, nin eu un Quevedo pensando escribir sonetos, penso, abstraído, si… por que escribo? Pois como sempre que quero contestar a algo así, non son quen de escoller un só motivo, eu son así… necesito varios… varias respostas…

Xirasol

A primeira é fácil, porque me sae de dentro, porque de súpeto nos meus dedos hai unhas palabras que unhas veces aparecen primeiro na miña cabeza e que outras son como borróns que van collendo forma e xeito con cada tecla que pulsan, con cada liña que marcan. E eses días os meus dedos, as miñas mans, parecen moverse soas pero non é certo, as ideas son as que flúen soas dende os miolos ata os ollos. Alí soltan retallos de imaxes invocadas ou imaxinadas e ás veces obrigan a saír bágoas que escoltan, polas meixelas, a esas historias que só buscan recrearse un intre na miña boca, no meu padal, deixar amargos ou doces sabores na miña lingua, arrepíos nos dentes, ou, ás veces un sorriso involuntario. Logo baixan polo colo, síntoo porque pulsan forte a vea xugular, que as leva, nun pequeno desvío, como nunha viaxe imposible, polo corazón. As veces apetécelles viaxar máis e baixan ata o estómago… alí síntoas como bolboretas ou remuíños, pero non se paran moito, volven subir ata os pulmóns cheos de aire, e ao expirar, toman impulso e cólanse polos ombreiros ata os brazos, por onde baixan rápidas atraveso dos túneles carpianos, facendo resoar cada un dos osos do metacarpio como pequenas campás, e saen finalmente polas puntas dos meus dedos.

E tamén a segunda, que é tan fácil como que teño a cabeza chea de historias que contar, historias que me gustaría escoitar, historias nas que gustaríame perderme, que ás veces písanse as unhas as outras e case non teño tempo nin de gardar un simple guión delas porque neses momentos a miña cabeza é a pota a ferver na lareira da miña alma. Xa o dicían os Doors, “Déixame durmir toda a noite na túa cociña da alma, quentando a miña mente xunto ao teu suave forno”.

Tres… porque sempre quixen vivir grandes aventuras, grandes romances, grandes traxedias… son un home apaixonado que viaxei polos mapamundis que atopei na miña vida a falta de viaxar todo o que quixera por meridianos e paralelos. Cantas veces non teño seguido as rutas dos grandes conquistadores, dos grandes aventureiros nos mapas? Cantas veces non teño desexado dobrar o cabo Fornos para gañar o meu aro? Ou atravesar a Amazonía sobre unha “jangada” de madeira? Ou indo máis lonxe aínda… non terei eu soñado con que vivía marabillosas aventuras na illa de Kirrin… non terei imaxinado en cada illote, un castelo abandonado, un barco arruinado nas pedras e unha cova onde agocharme dos malos. Ou, volvendo a tempos actuais, quen fora un gordo editor que decide facer o que lle di o corazón para poder ser por fin libre da súa agobiada e asustada mente.

Porque leo é a cuarta: sempre lin, porque en segundo da EXB non quedou, na biblioteca da clase, un libro sen que eu o lera, deboraba libros igual que deboraba unha barra de pan enteira ao chegar a casa, porque hoxe en día podería perderme entre esas fermosas árbores negras plantadas en brancos campos de celulosa reciclada en papel de libro durante días enteiros e só vivir do sustento desas historias e das migallas de pan do camiño que van deixando atrás os membros da compañía.

A quinta é porque existen outros mundos, outras vidas, outras terras e eu nunca poderei ir a elas. Soño con viaxar a Trantor e a Hyperion, a Illa Misteriosa, a Samarkanda, ou simplemente a Marte, á Lúa, a Troia, ou, por non ir tan lonxe, a Gondor. Quen non gustaría de marchar uns días ao Estambul dos Califas, ou a un máxico New York onde todo pode pasar. Eu morro por coñecer un Londres onde hai un home lobo que cambia de corpo e os magos exipcios fan tratos con horribles pallasos que andan sobre zancos. E se alguén imaxinou todo iso… por que non eu?

E enlazando co anterior ven a sexta razón que é que se cadra é certa esa teoría de que a nosa mente é tan incrible que cada historia que creamos faise realidade en outro universo tan real como é o noso… porque unha pregunta lévame a outra… por que escribo? Porque teño imaxinación. E que é a imaxinación? De onde veñen esas ideas? Que as crea? Acaso deus non pode ser un home de outro universo que nos ten imaxinado? Acaso iso non podería ser tan real como un ser superior que creou ao mundo en sete días?

Sete: por que me peta, por que teño alma creativa, romántica, aventureira, apaixoada, soñadora, esperta, inquieta, activa. Porque non me vale calquera cousa, non me conformo con pasar por aquí e punto, quero deixar a miña pegada: o mundo está cheo de conformismo e así nos vai. Eu quero plantar unha árbore, ter un fillo e escribir un libro. Unha praia faise con cada un dos seus grans de area… e eu son pequeno na inmensidade inimaxinable do universo pero quen di que o que eu fago non pode ser xusto a diferenza entre que unha xigantesca pedra caia ou quede no sitio?

Oito… porque si.

Nove… por que non?

E para o final a décima, que é para min a máis importante, porque sempre mireime como un tipo xigantesco, un bruto, case un mono ou un oso, alguén feo e deforme, que de pequeno quería escribir pero chegaba aos concursos e ás redaccións da clase, e facía cousas que parecían historias na miña cabeza pero que carecían de vida algunha no papel. E de súpeto un día, eu, este tipo peculiar que, segundo dicía un vello compañeiro de facultade tiña dedos que parecían penes (si, digo penes, escribo penes, grito penes, cada vez máis alto), renaceu e colleu un boli, ou un teclado, fixo un blog e comezou a escribir historias… contos… e xa non eran mortos antes de nacer por que eu descubrín que era quen de imaxinar e crear vida. E ese día, ese tipo deixou de mirarse feo e deforme, se non grande, fermoso… vivo.

E ti... por que escribes?

Escribir

A luz que xogaba cas ondas de Cabo Home

Cabo Home

Ese día animeime a conducir o coche para descubrir que a luz estaba a xogar cas ondas que rompían nas rochas desgastadas e romas, arrebatadas, desgarradas polo paciente mar da Costa da Vela. O mar bate nelas día tras día, facéndolles ter a falsa impresión de que son eternas, perennes, infinitas… falsa crenza por que infinita é a paciencia do mar que espera e espera, non ten presa, ten todo o tempo do mundo.

E é por iso que as pedras da costa teñen desprezo do mar porque só miran as gotiñas desprendidas das ondas polo vento mentres escintilan baixo os raios do solpor, e pensan, cegas pola súa fachenda mineral, que o mar é tan só iso, gotas minúsculas, ridículas, pequenas perlas que baten contra elas e que esas gotiñas son ridículas do lado da súa propia grandiosidade. Pero o mar, como o demo, mírase lexión, e rise por detrás, ca boca tapada polo ruxido do bater das ondas, rise porque ten paciencia, que si que é infinita, interminable, sábese ca forza roubada día a día do sol, oculta baixo as súas propias profundidades.

Cando cae o día, co vento rachado do océano, segue a bater unha e outra vez, incansable, non queda sen forzas, e ca alegría que lle trae o sol, volvese de ouro, e cada ola trae a esperanza de mil grans de area arrincados por un millón de pingas de auga, e detrás de cada millón de pingas ven outro millón, e outro, e outro, e outro, un millón de outros millóns de gotiñas de auga salgada que baten e baten contra as pedras, esperanza que vai tardar pero que é real porque o mar sabe algo, coñece un terrible segredo que non conta nin aos peixes nin ás algas, non vaian andar co ruxe ruxe por aí, sabe que algún día esas rochas terán desaparecido, serán area nunha praia amarela, eterna…

E entón o sol baixa por detrás das Ciés, ven o frío que trae o vento do Atlántico, e tamén o ceo vólvese dourado, xa o desexaría para si mesmo algún rei, se cadra o rei Midas, aparecen venus e a lúa case chea, e logo as primeiras estrelas e o veludo negro profundo do universo que as arroupa, e así remata esa parte do día: o único que eu quería era mirar o solpor e fun atopar que o sol estaba a xogar, falcatrueiro, cas ondas que rompían en mil gotiñas douradas, contra as rochas da Costa da Vela, pobres ignorantes do futuro inevitable que lles espera.

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

Cabo Home

4 de xan. de 2015

Bye Bye Love...

Acabouse, por fin. Ou debe ser así ou debe ser así. Non hai outra. E non por ti, non pola esperanza que poda ter, non, por min. Estou ata os collóns. De verdade. Esquecer e deixarte ir. Ti o perdes, que che aprobeite. Como dicía o outro día a Sara… bye bye love, bye bye loneliness, hello happiness, i´m think i´m gonna laught… Mariana, tonta, non sabes como te quero, como te adoro, pero… estou farto de sufrir e todo iso faime sufrir e moito. Moito máis do que sofres ti por culpa miña. E levo así tres meses, tres meses chungos, e agora acabouse, porque quero ser feliz. Non te vou odiar e non te vou criticar. Non, non o mereces porque o que estás a facer o fas por min, non por ti, que a ti tamén te doe, e ti tes a capacidade de separarte, de distanciarte, de non necesitarme nin de botarme en falta, porque por moito que digas, de seguro que me necesitas e me botas en falta, pero ti, ca túa frialdade e a túa mente que controla a túa vida con precisión de máquina es quen de anular eses sentimentos. Eu non, cando quero, quero de verdade e cando me preocupo preocúpome de verdade, eu non son quen, eu quérote e necesítote, e bótote en falta, pero xa non máis porque eses sentimentos fanme dano e moito. Vou esquecerte, síntoo, e vou buscar en outros lares, ten que haber mulleres coma ti a patadas, mulleres que ademais me acepten como son ou que polo menos traten de aceptarme, de seguro. E eu o merezo, as merezo, e non podo perder máis o tempo. Xa non. Síntoo, non quero arrastrarme máis ante os teus tacóns.

Así que Tanxe, Peixiño, a pesares do moito que eu te quero e do moito que te vou agradecer todo, os tres meses do verán e os tres do outono, por cousas diferentes, polo que me tes dado e polo que me tes axudado… bye, bye…

3 de xan. de 2015

2015

Acabouse o sufrir, acabouse o preocuparse e o agobiarme para nada... teño un ano por diante con 365 oportunidades de ser feliz... e vou a por elo. O pasado vai quedar atrás, no 2014 e se quere ser presente, que se decida, pero non vou esperar... aburiño. É o que hai. Quero que 2015 sexa diferente, nin mellor nin peor, tan só diferente.